- Agder (Vest)
- Agder (Øst)
- Akershus
- Buskerud
- Finnmark
- Finnmark (samisk)
- Helse Fonna
- Innlandet (Hedmark)
- Innlandet (Oppland)
- Møre og Romsdal
- Nordland
- Oslo
- Rogaland
- Telemark
- Troms
- Trøndelag (Nord)
- Trøndelag (Sør)
- Vestfold
- Vestland (Hordaland)
- Vestland (Sogn og Fjordane)
- Østfold
- Aktiviteter
- Prosjekter
- Forskning
- Presentasjoner
- Arkiv
Pågående
Vi skal utvikle en kompetansepakke som bistår ansatte i rollen som mentor for nyansatte kollegaer. Introduksjon, kompetanseheving og refleksjon i grupper er grunnlaget for ABC-metoden.
Sammen med Brukerrådene i Østfold ønsker vi og planlegge og gjennomføre en samling for personer med utviklingshemming. Samlingen vil ha form som et rettighetsverksted.
Vi skal etablere et kompetanseløp som gir motivasjon for videre kompetanseutvikling, trivsel og trygghet.
Erfarne sykepleiere og vernepleiere får tilbud om å delta på opplæring som refleksjonsveileder. De skal videre lære andre å delta i og lede forhåndssamtale.
Vi ønsker å se på hvordan fasilitatorer med erfaringer fra KlinObsKommune også kan benyttes i andre kompetansebehov. Hvordan bør observasjons- og vurderingskompetanse prioriteres mot andre kompetansebehov i løpet av 1, 3 eller 5 år? Hvor ofte er det behov for repetisjon?
Avsluttet
Prosjektet skulle undersøke om en felles digital samhandlingsplattform kunne være et nyttig tilskudd til eksisterende tiltak for kompetansedeling og informasjonsutveksling. Kompetansebroen ble valgt av Helsefellesskapet i 2023.
Pilotprosjektet har testet ut om bruk av individuelt tilpassede munn- og tannpleiebokser satt i system, kunne være et virkemiddel for bedre oral helse hos eldre på sykehjem. Prosjektet har bidratt til bedre kunnskap om oral helse hos eldre for helsepersonell.
Det er satt sammen et funksjonsvurderingsverktøy som har til hensikt å identifisere den enkeltes behov for rehabilitering så tidlig som mulig i et pasientforløp. Verktøyet kan benyttes uavhengig av profesjon og er spesielt egnet før tildeling av kommunale tjenester og ved overganger mellom tjenestenivåer.
Omsorgsmodellen de 6S’ene er en konkretisering av personsentrert palliativ omsorg. Modellen skal implementeres på en sykehjemsavdeling og en sykehusavdeling.
Hovedhensikten vil være økt sluttkompetanse etter endt utdanning, og derigjennom økt kvalitet og pasientsikkerhet. SVEKOMP prosjektet ønsker å få svar på hvilke grunnleggende ferdigheter syke- og vernepleierstudenter bør lære på høgskolen og hvilke ferdigheter de bør lære i praksis. Prosjektet ønsker å kartlegge hvordan praksis erfarer studentenes forberedthet og kompetanse på ulike nivåer av utdanningen, samt nyutdannede kollegaers forberedthet og kompetanse.