- Agder (Vest)
- Agder (Øst)
- Akershus
- Buskerud
- Finnmark
- Finnmark (samisk)
- Helse Fonna
- Innlandet (Hedmark)
- Innlandet (Oppland)
- Møre og Romsdal
- Nordland
- Oslo
- Rogaland
- Telemark
- Troms
- Trøndelag (Nord)
- Trøndelag (Sør)
- Vestfold
- Vestland (Hordaland)
- Vestland (Sogn og Fjordane)
- Østfold
- Aktiviteter
- Prosjekter
- Forskning
- Presentasjoner
- Arkiv
Pågående
Vi skal utvikle en kompetansepakke som bistår ansatte i rollen som mentor for nyansatte kollegaer. Introduksjon, kompetanseheving og refleksjon i grupper er grunnlaget for ABC-metoden.
Sammen med Brukerrådene i Østfold ønsker vi og planlegge og gjennomføre en samling for personer med utviklingshemming. Samlingen vil ha form som et rettighetsverksted.
Vi skal etablere et kompetanseløp som gir motivasjon for videre kompetanseutvikling, trivsel og trygghet.
Erfarne sykepleiere og vernepleiere får tilbud om å delta på opplæring som refleksjonsveileder. De skal videre lære andre å delta i og lede forhåndssamtale.
Vi ønsker å se på hvordan fasilitatorer med erfaringer fra KlinObsKommune også kan benyttes i andre kompetansebehov. Hvordan bør observasjons- og vurderingskompetanse prioriteres mot andre kompetansebehov i løpet av 1, 3 eller 5 år? Hvor ofte er det behov for repetisjon?
Avsluttet
Økt kvalitet på tjenester til personer med utviklingshemming i Oslo og Viken.
USHT Viken (Østfold) har driftet, i samarbeid med KS Jobbvinner og Trondheim kommune, et landsomfattende læringsnettverk.
14 hospitanter fra kommuner og 4 hospitanter fra sykehuset i Helsefellesskapet Østfold hospiterte høsten 2021. Erfaringene fra dette prosjektet ønskes å brukes inn i en felles modell for Helsefellesskapet. Les mer i sluttrapporten.
Forebyggende treningsgrupper for eldre er etablert i noen kommuner. Dette konseptet bygger på at frivillige leder disse treningsgruppene, tett fulgt opp av fysioterapeuter.
Det er utviklet en studieplan til høyere yrkesfaglig utdanning innen observasjons- og vurderingskompetanse ved Fagskolen i Viken.