- Agder (Vest)
- Agder (Øst)
- Akershus
- Buskerud
- Finnmark
- Finnmark (samisk)
- Helse Fonna
- Innlandet (Hedmark)
- Innlandet (Oppland)
- Møre og Romsdal
- Nordland
- Oslo
- Rogaland
- Telemark
- Troms
- Trøndelag (Nord)
- Trøndelag (Sør)
- Vestfold
- Vestland (Hordaland)
- Vestland (Sogn og Fjordane)
- Østfold
- Aktiviteter
- Prosjekter
- Forskning
- Presentasjoner
- Arkiv
Pågående
Simulering er en effektiv metode for læring. I prosjektet ønsker vi å styrke simulerings-kompetansen ved å utdanne flere fasilitatorer og seniorfasilitatorer i Østfold. Dette kan bidra til simulering på tvers av tjenester og profesjoner.
Prosjektet skal utvikle en modell for veiledning for studenter og nyansatte og styrke rollen til veilederen. Det skal også bidra til å beholde og rekruttere ansatte i tjenestene.
Prosjektet vil vurdere om det kan være hensiktsmessig å samkjøre og standardisere opplæringen i legemiddelhåndtering i Østfold – både hva gjelder kvalitet, kompetanse og økonomi.
Vi skal utvikle en kompetansepakke som bistår ansatte i rollen som mentor for nyansatte kollegaer. Introduksjon, kompetanseheving og refleksjon i grupper er grunnlaget for ABC-metoden.
Vi har utarbeidet en kompetansetrapp for ulike yrkesgrupper og arrangert kurs i refleksjon med systematiske metoder. Prosjektet videreføres i 2025. Vi skal fortsette arbeidet for å samsvare grunnleggende kompetansebehov i helse og velferd i Sarpsborg kommune. Dette ses opp mot sluttkompetansen helsefagarbeidere, sykepleiere og vernepleiere har.
Avsluttet
Økt pasientsikkerhet gjennom kompetanseheving i hvordan gjenkjenne risikoutsatte pasienter, iverksette gode tiltak, forebygge sykdomsforverring og kommunisere pasientens tilstand på en trygg og sikker måte
En videreføring av LCP-prosjektet om omsorg ved livets slutt
Kjennskap til beboernes livsfortellinger, verdier og preferanser bidrar til mer personsentrert omsorg.
Ni kommuner med 12 team deltar i læringsnettverk i fallforebygging for å implementere tiltak og spre dette til egen kommune.
Hvordan utvikle klinisk blikk og handlingskompetanse for studenter og ansatte ved bruk av ABCDE etter casemetoden?