Omsorgsforløp på tvers
Publisert 19. desember 2012 | Oppdatert 10. mars 2020
Prosjektet ser på hvordan IKT tas i bruk for å utvikle et interaktivt studium som har en teoretisk og en praktisk dimensjon, og hvordan gjøre dette relevant og tilgjengelig.
- Hvordan teknologier som eksempelvis webinar, blogg og wiki i tillegg til digital læringsplattform, LMS, kan utnyttes til å utvikle digitalt faginnhold i studiet.
Finansiering
- Norgesuniversitetet
- Universitetet i Nordland
- UHT Nordland
Samarbeidspartnere
- Ansatte ved Sykepleie og helsefag Universitetet i Nordland
- ansatte i hjemmetjenesten i Vestvågøy, UHT Nordland
- Vestvågøy og Sortland kommune.
Bakgrunn for prosjektet
Bakgrunnen for prosjektet er Samhandlingsreformen som stiller særlige krav om kompetanseheving av helsepersonell i kommunene.Hensikt og mål
- Utvikle 3 - 6 fleksible moduler på totalt 60 stp for videreutdanning av helsepersonell, som skal bidra til å styrke kompetansen i, og kunnskapen om Åpen omsorg, pasientrolle og pasientforløp
- Etablere en modell for videreutdanning i kommunehelsetjenesten (Åpen omsorg) som tilrettelegger for at store deler av studiet kan bruke egen arbeidsplass som læringsarena
- Utvikle kunnskap om gode metoder for pasientoppfølging og tverrfaglig samhandling i ulike fagmiljøer og dele disse.